SEVDALINKA I SAZ
U petak, 26. februara u Domu Islahijeta u Brčkom realizovano je umjetničko veče
"Sevdalinka i saz". O sazu kao instrumentu,njegovom porijeklu, pojavljivanju na ovim prostorima, vezi sa sevdalinkom i drugim temama vezanim za kulturno naslijedje, govorile su profesorice sa Muzičke akademije iz Sarajeva, etnomuzikologinje Tamara Karača Beljak i Jasmina Talam. Interpretacijama poznatih sevdalinki uz saz prisutne u Domu Islahijeta oduševili su nastupi Rajka Simeunovića i Zanina Berbića.
Realizaciju programa finansijski pomogli:
"Ema Company" d.o.o. Brčko distrikt BiH,
Knjigovodstveni biro "ERC" Brčko distrkt BiH i
"Poljostroj" d.o.o. Brčko distrikt BiH.
TAMARA KARAČA BELJAK:
"Pa najprije da kažem da je meni vrlo drago, ja sam jako sretna što sam večeras bila u Brčkom sa brčanskom publikom i da je Preporod organizirao ovako krasno veče koje je vezano za sevdalinku i saz.Sevdalinka, kao fenomen bosanskohervegovačke tradicijske muzike svakako spada u bisere kulturnog naslijeđa Bosne i Hercegovine. Večeras smo imali priliku čuti i sazlije, večeras se moglo čuti i nešto o izvedbenim kontekstima sevdalinke. O tome, o historijskim izvorima, kada i kako je došao saz u Bosnu i Hercegovnu, ko su značajni graditelji, kako se danas održava ta teorijska praksa, ko su novi izvođači saza i gdje sve susrećemo saz i sevdalinku.
Što se tiče Muzičke akademije u Sarajevu, na Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju na kojem radim se izučava tradicijska praksa Bosne i Hercegovine, pa i ono što spada u domenu urbane muzike, dakle ono što je vezano za saz i za sevdalinke, ne samo u izvođenju uz saz nego i u nekim drugim kontekstima, kao što je recimo žensko pjevanje, pa i ono što je vezano za medije. Moja preporuka je svakako da bi mediji više pažnje trebali obratiti na ono što je tradicijska praksa naroda Bosne i Hercegovine."
ZANIN BERBIĆ:
"Sevdalinkom se bavim od ranog djetinjstva, jednostavno to je dio mene, dio mog bića, a naravno svjesnost o važnosti očuvanja naše gradske pjesme je na prvom mjestu. Estetika kaže da je svaka prava umjetnost u svakom vremenu moderna. Ja smatram da je sevdalinka kao prava narodna umjetnost u ovom vremenu mnogo modernija od nekih muzičkih pojava na koje mi danas gledamo kao na nešto moderno. Tako da mislim da sam ja vrlo moderan u ovom vremenu u kojem njegujem i tako nastojim afirmisati sevdalinku. Neko bi rekao da sam možda starinski ili zastario, ali ja mislim da sam vrlo moderan. Mladima bih preporučio da muziku više slušaju a manje gledaju i to je prava definicija konzumiranja muzike. Svi ti žanrovi koji se danas pokazuju, oni se više gledaju nego slušaju, a muzika je prvenstveno slušnog, tj. percipira se sluhom, tako da je vid i ne znam neki styling u drugom planu."